Hertel, Silke Prof. Dr. rer. nat.Universität HeidelbergHeidelberg
Refine publication list
Year of publication
Type of Publication
Language
Co-author (Univ. of Heidelberg)
- Buhl, Monika (2)
- Spinath, Birgit (2)
- Hartenstein, Anna (2)
- Beek, Sophie van der (2)
- Schoberth, Ingrid (2)
- Brandtner, Miriam (2)
- Dannecker, Gerhard (2)
- Göpfert, Nele Cornelia (1)
- Chur, Dietmar (1)
- Heid, Sarah (1)
- Straß, Uwe (1)
- Leidig, Ute (1)
- Sälzer, Christine (1)
- Oberhauser, Lia (1)
- Cierpka, Manfred (1950-2017) (1)
- Lintner, Anja (1)
- Sliwka, Anne (1)
- Popp, Markus (1)
- Korossy, Klaus (1)
Co-author (external)
- Hochweber, Jan (3)
- Klug, Julia (3)
- Klauß, Kerstin (3)
- Laux, Meike (3)
- Bruder, Simone (3)
- Bockhoff, Katharina (3)
- Steinert, Brigitte (3)
- Büttner, Gerhard (2)
- Schmitz, Bernhard (2)
- Hardy, Ilonca (2)
- Steinert, Brigitte (2)
- Lühken, Arnim (2)
- Klieme, Eckhard (2)
- Trittel, Monika (2)
- Kuger, Susanne (2)
- Hondrich, Lena (2)
- Prenzel, Manfred (2)
- Karlen, Yves (2)
- Decristan, Jasmin (2)
- Ellermeier, Wolfgang (2)
- Naumann, Johannes (2)
- Hascher, Tina (2)
- Allolio-Näcke, Lars (1)
- Landmann, Meike (1)
- Perels, Franziska (1)
- Fingerle, Michael (1)
- Richter, Tobias (1)
- Eickhorst, Andreas (1)
- Labuhn, Andju Sara (1)
- Warwas, Jasmin (1)
- Pickl, Cornelia (1)
- Laux, Meike (1)
- Elzen-Rump, Viola ¬den¬ (1)
- (further entries exist...)
Recent publications in heiBIB
(In total there are 87 publications catalogued)
- Hertel, Silke: Mix and Match : ein Blick in Lehr-Lernumgebungen von morgen? / Silke Hertel, 2024-03-13. - 4 S.
In: Forum Marsilius-Kolleg, ISSN 2196-2839. 24(2024), 1, Seite 109-112
DOI: 10.11588/fmk.2024.24.103688
- Oberhauser, Lia: Choosing connection : relational values as a career choice motivation predict teachers’ relational goal setting / Lia Oberhauser and Silke Hertel, 17 May 2023. - 12 S.
In: Frontiers in psychology, ISSN 1664-1078. 14(2023) vom: Mai, Artikel-ID 1147276, Seite 1-12
DOI: 10.3389/fpsyg.2023.1147276
- Brandtner, Miriam: Verbale und nonverbale Indikatoren der kognitiven Komponente situational-naturwissenschaftlichen Interesses : eine explorative Studie mit 4- bis 6-jährigen Kindern in Lernsituationen zur frühen naturwissenschaftlichen Bildung / Miriam Brandtner, Silke Hertel, 2022. - 25 S.
In: Unterrichtswissenschaft, ISSN 2520-873X. 50(2022), 3, Seite 399-423
DOI: 10.1007/s42010-021-00126-7
- Hertel, Silke: Bildungspsychologie auf der Makroebene : das Gesamtsystem im Fokus / Silke Hertel, Nina Jude & Eckhard Klieme, 2022. - 24 S.
In: Bildungspsychologie. (2022), Seite 425-448
- Hertel, Silke: Eltern / Silke Hertel, Anna Hartenstein, Christine Sälzer und Nina Jude, 2022. - 11 S. : Illustrationen
In: Handbuch Schulpädagogik. (2022), Seite 375-385
- Stern, Maren: Relationship between maternal scaffolding and preschooler's metacognitive strategies in a problem-solving situation / Maren Stern, Silke Hertel, August 2022. - 11 S.
In: Learning and instruction, ISSN 1873-3263. 80(2022), Artikel-ID 101631, Seite 1-11
DOI: 10.1016/j.learninstruc.2022.101631
- Bockhoff, Katharina: Wer profitiert von einem Workshop zur Suizidprävention an Schulen? / Katharina Bockhoff, Simone Bruder, Wolfgang Ellermeier, Theresa Rohrbach und Silke Hertel, April 26, 2022. - 13 S.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, ISSN 2190-6262. 54(2022), 2 vom: Apr., Seite 80-92
DOI: 10.1026/0049-8637/a000252
- Gartmeier, Martin: Theoretischer Beitrag : Befunde zur Förderung kommunikativer Kompetenz aus dem medizinischen Kontext: Welche Perspektiven ergeben sich daraus für die Ausbildung von Lehrpersonen im Hinblick auf das Führen von Elterngesprächen? / Martin Gartmeier, Kristina Schick, Pascal O. Berberat, Silke Hertel, 2022. - 16 S.
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht. 69(2022), 2, Seite 122-137
DOI: 10.2378/peu2022.art06d
- Bockhoff, Katharina: Gatekeeper in Schulen : Ergebnisse eines Suizidpräventionsprogramms / Katharina Bockhoff, Wolfgang Ellermeier, Theresa Rohrbach, Silke Hertel, Simone Bruder, 2021. - 15 S.
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht. 68(2021), 4, Seite 229-243
DOI: 10.2378/peu2021.art16d
- Hertel, Silke: Implicit theories of self-regulated learning : interplay with students' achievement goals, learning strategies, and metacognition / Silke Hertel and Yves Karlen, September 2021. - 25 S.
In: British journal of educational psychology, ISSN 2044-8279. 91(2021), 3, Seite 972-996
DOI: 10.1111/bjep.12402