Status: Präsenznutzung
Signatur:
Eo 509,6
Standort: Bereichsbibl. Geschichts- / Historisches Seminar
Exemplare:
siehe unten
Titel: | Taxonomies of knowledge |
Titelzusatz: | information and order in medieval manuscripts |
Mitwirkende: | Steiner, Emily [HerausgeberIn] |
| Ransom, Lynn [HerausgeberIn] |
Institutionen: | Lawrence J. Schoenberg Symposium on Manuscript Studies in the Digital Age <5., 2012, Philadelphia, Pa.> |
Verf.angabe: | edited by Emily Steiner and Lynn Ransom |
Verlagsort: | Philadelphia, PA |
Verlag: | University of Pennsylvania Press |
Jahr: | 2015 |
Umfang: | X, 163 Seiten |
Illustrationen: | Illustrationen |
Gesamttitel/Reihe: | The Lawrence J. Schoenberg studies in manuscript culture ; 2 |
Fussnoten: | Most of the essays were first presented at the Fifth Annual Schoenberg Symposium on Manuscripts in the Digital Age, held at the Free Library of Philadelphia and the University of Pennsylvania on November 16-17, 2012 ; Literaturangaben, Index |
Ang. zum Inhalt: | The poems of "Ch" : taxonomizing literary tradition / Elizaveta Strakhov |
| Worlds in books / Alfred Hiatt |
| Poetry's place in scholastic taxonomies of knowledge / Mary Franklin-Brown |
| Manuscripts of Latin translations of scientific texts from Arabic / Charles Burnett |
| Reading step by step : pictorial allegory and pastoral care in Piers Plowman / Katharine Breen |
| "Life" lessons in Anna Eybin's Book of Saints (ca. 1465-1482) / Sara S. Poor. |
ISBN: | 978-0-8122-4759-6 |
URL: | Verlag: http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=028180365&line_number=0001&func ... |
Schlagwörter: | (s)Handschrift / (s)Gestaltung / (s)Wissen / (s)Klassifikation / (s)Wissensvermittlung / (z)Geschichte 1180-1500 |
| (s)Handschrift / (s)Wissensorganisation / (s)Taxonomie / (z)Geschichte 500-1500 |
Dokumenttyp: | Aufsatzsammlung |
| Konferenzschrift |
Sprache: | eng |
RVK-Notation: | ND 3800 |
K10plus-PPN: | 1621668452 |
Verknüpfungen: | → Übergeordnete Aufnahme |
978-0-8122-4759-6
Taxonomies of knowledge / Steiner, Emily [HerausgeberIn]; 2015
68050624