Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Schleihauf, Hanna [VerfasserIn]   i
 Breyel, Sabine [VerfasserIn]   i
 Pauen, Sabina [VerfasserIn]   i
 Höhl, Stefanie [VerfasserIn]   i
Titel:Contrasting social and cognitive accounts on overimitation
Titelzusatz:the role of causal transparency and prior experiences
Verf.angabe:Hanna Schleihauf, Sabine Graetz, and Sabina Pauen Heidelberg University, Stefanie Hoehl, Heidelberg University and Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, Leipzig
Jahr:2018
Umfang:17 S.
Fussnoten:First published: 23 March 2017 ; Gesehen am 19.03.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Child development
Ort Quelle:Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, 1930
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:89(2018), 3, Seite 1039-1055
ISSN Quelle:1467-8624
Abstract:Three experiments (N=100) examine the influence of causal information on overimitation. In Experiment 1, atransparent reward location reveals that the reward is unaffected by nonfunctional actions. When 5-year-oldsobserve an inefficient and subsequently an efficient strategy to retrieve a reward, they show overimitation inboth phases—even though the reward is visible. In Experiment 2, children observefirst the efficient then theinefficient strategy. The latter is always demonstrated communicatively, whereas the efficient strategy is pre-sented communicatively (2a) or noncommunicatively (2b). Regardless of whether the efficient strategy isemphasized through communication or not, most children do not switch from the efficient to the inefficientstrategy. Depending on the situation, children base their behavior on social motivations or causal information.
DOI:doi:10.1111/cdev.12780
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1111/cdev.12780
 Volltext: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cdev.12780/full
 DOI: https://doi.org/10.1111/cdev.12780
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:155664308X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68110293   QR-Code
zum Seitenanfang