Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Greiff, Samuel [VerfasserIn]   i
 Funke, Joachim [VerfasserIn]   i
Titel:Interactive problem solving
Titelzusatz:exploring the potential of minimal complex systems
Verf.angabe:by Samuel Greiff (ECCS unit, University of Luxembourg) and Joachim Funke (Department of Psychology, Heidelberg University, Germany)
Umfang:13 S.
Fussnoten:Gesehen am 12.06.2017
Titel Quelle:Enthalten in: The nature of problem solving
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:(2017), S. 93-105
ISBN Quelle:978-92-64-27395-5
Abstract:Interactive problem solving (IPS) is considered an increasingly important skill in professional and everyday life as it mirrors the interaction of a human user with dynamic technical and non-technical devices. Here, IPS is defined as the ability to identify the unknown structure of artefacts in dynamic, mostly technology-rich, environments to reach certain goals. Two overarching processes, the acquisition of knowledge and its application, can be theoretically distinguished and this chapter presents two measurement approaches assessing these processes: MicroDYN and MicroFIN, both of which rely on the idea of minimal complex systems (MICS). Whereas MicroDYN models quantitative connections between elements of a problem (i.e. more and less), MicroFIN models qualitative connections between them (e.g. on/off or white/black). This chapter summarises research on these approaches and discusses the implications for educational assessment.
DOI:doi:10.1787/9789264273955-8-en
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Kostenfrei: Verlag: http://dx.doi.org/10.1787/9789264273955-8-en
 Kostenfrei: Verlag: http://www.oecd-ilibrary.org/education/the-nature-of-problem-solving/interactive-problem-solving-exploring-the-potential ...
 DOI: https://doi.org/10.1787/9789264273955-8-en
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1559662271
Verknüpfungen:→ Sammelwerk

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68127740   QR-Code
zum Seitenanfang