Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Decristan, Jasmin [VerfasserIn]   i
 Kunter, Mareike [VerfasserIn]   i
 Fauth, Benjamin [VerfasserIn]   i
 Büttner, Gerhard [VerfasserIn]   i
 Hardy, Ilonca [VerfasserIn]   i
 Hertel, Silke [VerfasserIn]   i
Titel:What role does instructional quality play for elementary school children’s science competence?
Titelzusatz:A focus on students at risk
Paralleltitel:Zur Bedeutung von Unterrichtsqualität für die naturwissenschaftliche Kompetenz von Grundschulkindern
Paralleltitelzusatz:ein Fokus auf Kinder mit ungünstigen Lernvoraussetzungen
Verf.angabe:Jasmin Decristan, Mareike Kunter, Benjamin Fauth, Gerhard Büttner, Ilonca Hardy & Silke Hertel
Jahr:2016
Umfang:24 S.
Illustrationen:1 Ilustration
Teil:volume:8
 year:2016
 number:1
 pages:66-89
 extent:24
Fussnoten:Gesehen am 17.07.2017
Titel Quelle:Enthalten in: Journal for educational research online
Ort Quelle:Münster : Waxmann, 2009
Jahr Quelle:2016
Band/Heft Quelle:8(2016), 1, Seite 66-89
ISSN Quelle:1866-6671
Abstract:Research on classroom instruction has consistently identified characteristics that contribute to student learning. For instance, these include structural-organizational aspects (e.g., classroom management) and affective aspects (e.g., classroom social climate). The idea that the effects of instruction may differentially depend on students’ characteristics has been investigated within the scope of aptitude-treatment-interactions (ATI) research. This study of elementary school (1,041 students, 54 classes) builds on ATI and examines main effects and interaction effects of instructional quality (i.e., classroom management and classroom social climate) and individual risks of school failure (i.e., demographic risk: immigration background or functional risk: low cognitive ability scores) on students’ science competence. Based on hierarchical linear modeling and class-level aggregated student ratings of instructional quality, results show a positive link between classroom social climate and science competence but not for classroom management and science competence. As its most important finding, our study demonstrates the compensatory capacity of instructional quality to narrow the achievement gap between students at risk and their peers. Furthermore, classroom management also counteracted risk of school failure when controlling for students’ language proficiency.
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Kostenfrei: Volltext ; Verlag ; Resolving-System: http://www.j-e-r-o.com/index.php/jero/article/view/622
 Kostenfrei: Volltext: http://www.j-e-r-o.com/index.php/jero/article/view/622/259
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1560873566
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68139041   QR-Code
zum Seitenanfang