Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Danner, Daniel [VerfasserIn]   i
 Hagemann, Dirk [VerfasserIn]   i
 Funke, Joachim [VerfasserIn]   i
Titel:Measuring individual differences in implicit learning with artificial grammar learning tasks
Titelzusatz:conceptual and methodological conundrums
Verf.angabe:Daniel Danner, Dirk Hagemann and Joachim Funke
Umfang:15 S.
Fussnoten:Gesehen am 27.07.2017
Titel Quelle:Enthalten in: Zeitschrift für Psychologie
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:225(2017), 1, S. 5-19
ISSN Quelle:2151-2604
 1438-9789
Abstract:Implicit learning can be defined as learning without intention or awareness. We discuss conceptually and investigate empirically how individual differences in implicit learning can be measured with artificial grammar learning (AGL) tasks. We address whether participants should be instructed to rate the grammaticality or the novelty of letter strings and look at the impact of a knowledge test on measurement quality. We discuss these issues from a conceptual perspective and report three experiments which suggest that (1) the reliability of AGL is moderate and too low for individual assessments, (2) a knowledge test decreases task consistency and increases the correlation with reportable grammar knowledge, and (3) performance in AGL tasks is independent from general intelligence and educational attainment.
DOI:doi:10.1027/2151-2604/a000280
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Verlag: http://dx.doi.org/10.1027/2151-2604/a000280
 Verlag: http://econtent.hogrefe.com/doi/abs/10.1027/2151-2604/a000280
 DOI: https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000280
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1561261971
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68143965   QR-Code
zum Seitenanfang