Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Bauer, Martin [VerfasserIn]   i
 Butter, Anja [VerfasserIn]   i
 González Fraile, Juan [VerfasserIn]   i
 Plehn, Tilman [VerfasserIn]   i
Titel:Learning from a Higgs-like scalar resonance
Verf.angabe:Martin Bauer, Anja Butter, J. Gonzalez-Fraile, Tilman Plehn, and Michael Rauch
E-Jahr:2017
Jahr:13 March 2017
Umfang:18 S.
Fussnoten:Gesehen am 15.08.2017
Titel Quelle:Enthalten in: Physical review
Ort Quelle:Woodbury, NY : Inst., 2016
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:95(2017,5) Artikel-Nummer 055011, 18 Seiten
ISSN Quelle:2470-0029
Abstract:Motivated by a diphoton anomaly observed by ATLAS and CMS we develop an SFitter analysis for a combined electroweak-Higgs sector, and a scalar portal at the LHC. The theoretical description is based on the linear effective Lagrangian for the Higgs and gauge fields, combined with an additional singlet scalar. The key target is the extraction of reliable information on the portal structure of the combined scalar potential. For the specific diphoton anomaly we find that the new state might well form such a Higgs portal. To obtain more conclusive results we define and test the connection of the Wilson coefficients in the Higgs and heavy scalar sectors, as suggested by a portal setup.
DOI:doi:10.1103/PhysRevD.95.055011
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1103/PhysRevD.95.055011
 Volltext: https://link.aps.org/doi/10.1103/PhysRevD.95.055011
 DOI: https://doi.org/10.1103/PhysRevD.95.055011
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1562432354
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68150260   QR-Code
zum Seitenanfang