Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Bechtel, Sabrina [VerfasserIn]   i
 Voigt, Babett [VerfasserIn]   i
 Pauen, Sabina [VerfasserIn]   i
 Visalberghi, Elisabetta [VerfasserIn]   i
 Sabbatini, Gloria [VerfasserIn]   i
Titel:Getting that thing out of the box
Titelzusatz:the contribution of self-regulation in innovation processes in human children (Homo sapiens) and a non-human primate species (Sapajus spp.)
Verf.angabe:Sabrina Bechtel-Kühne, Babett Voigt, Sabina Pauen, Elisabetta Visalberghi, Gloria Sabbatini
Umfang:9 S.
Fussnoten:Gesehen am 12.09.2017 ; Keywords: Innovation; preschoolers; non-human primates; self-regulation
Titel Quelle:Enthalten in: Journal of Self-Regulation and Regulation
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:3(2017), S. 129-137
ISSN Quelle:2365-8959
Abstract:The capacity to innovate is regarded as one major cause for explaining the rise of the human species. But how does innovation develop in human ontogeny? Which basic skills are needed to act innovatively? And how do we differ from other species? In our project, we use an interdisciplinary comparative approach and pursue three aims. First, we investigate innovative tool use in preschool children taking a process perspective that allows for a more detailed analysis of why young children may fail. Second, we study potential relations between the process of tool innovation and self-regulation, because self-regulation allows for flexible adaptation to different situations and might be crucial when it comes to solving a problem innovatively. Third, we compare preschool children’s performance to the behavior of capuchin monkeys in an analogue paradigm. The present report describes our project in more detail and outlines the current project state as well as the next steps.
DOI:doi:10.11588/josar.2017.0.40139
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Kostenfrei: Verlag: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:16-josar-401391
 Kostenfrei: Verlag: http://dx.doi.org/10.11588/josar.2017.0.40139
 DOI: https://doi.org/10.11588/josar.2017.0.40139
URN:urn:nbn:de:bsz:16-josar-401391
Schlagwörter:(s)Vorschulkind   i / (s)Kind   i / (s)Pädagogische Psychologie   i / (s)Kind   i / (s)Selbstregulation   i / (s)Lernen   i / (s)Werkzeuggebrauch   i / (s)Primaten   i
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:ger
K10plus-PPN:1563439883
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68164594   QR-Code
zum Seitenanfang