Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Hasking, Penelope [VerfasserIn]   i
 Kaess, Michael [VerfasserIn]   i
Titel:Position paper for guiding response to non-suicidal self-injury in schools
Verf.angabe:Penelope A. Hasking, Nancy L. Heath, Michael Kaess, Stephen P. Lewis, Paul L. Plener, Barent W. Walsh, Janis Whitlock, Marc S. Wilson
Umfang:20 S.
Fussnoten:Gesehen am 06.10.2017
Titel Quelle:Enthalten in: School psychology international
Jahr Quelle:2016
Band/Heft Quelle:37(2016), 6, S. 644-663
ISSN Quelle:1461-7374
Abstract:Around the world, school staff are increasingly expressing concern about nonsuicidal self-injury (NSSI) and how best to address this behavior in the school setting. However, there is a notable lack of informed guidance for schools, and clear inconsistencies in the practices school staff adopt. In this position paper we draw on our collective research and clinical expertise to provide best-practice guidelines for addressing NSSI in school settings. We outline the importance of a school protocol, and the key features all school protocols should contain. We also focus on how schools can minimize contagion of NSSI within their school environment. We believe these guidelines will be an important starting point for schools interested in developing an evidence-based approach to addressing NSSI.
DOI:doi:10.1177/0143034316678656
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Verlag: http://dx.doi.org/10.1177/0143034316678656
 Verlag: https://doi.org/10.1177/0143034316678656
 DOI: https://doi.org/10.1177/0143034316678656
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1564153541
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68176393   QR-Code
zum Seitenanfang