Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Doh, Michael [VerfasserIn]   i
 Jokisch, Mario [VerfasserIn]   i
 Wahl, Hans-Werner [VerfasserIn]   i
Titel:New concepts for digital inclusion in Germany
Titelzusatz:the initiative Senior-Technology-Experts
Verf.angabe:M. Doh, M.R. Jokisch, H. Wahl
E-Jahr:2017
Jahr:30 June 2017
Umfang:1 S.
Fussnoten:Gesehen am 20.02.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Innovation in Aging
Ort Quelle:Oxford : Oxford University Press, 2017
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:1(2017), S1, Seite 759
ISSN Quelle:2399-5300
Abstract:There is a constant digital gap between older age groups in Germany. For fostering digital inclusion, a nationwide initiative named “Senior-Technology-Experts” was launched in 2013 and funded by a German ministry (BMBF). 18 regional sub-projects empowered technically experienced older persons to explain the use of modern ICT to technically inexperienced older persons for one year. At the end 2014, a research project was started to examine the supporting and limiting factors for ICT exposure. A sample of 134 experts, aged 50-88 years (MD=68), and 145 novices, aged 51-95 years (MD=68) completed an online or paper questionnaire. 5 qualitative focus groups (N=25) were also conducted. The following main results from the supporting factors are highlighted: 1) benefit of older experts acting as role models (see Bandura’s Social Learning Theory), 2) benefit of training offerings which combine formal and informal learning, and 3) benefit of mobile learning, especially with Tablet-PCs and Laptops.
DOI:doi:10.1093/geroni/igx004.2748
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: http://dx.doi.org/10.1093/geroni/igx004.2748
 kostenfrei: Volltext: https://academic.oup.com/innovateage/article/doi/10.1093/geroni/igx004.2748/3899769
 DOI: https://doi.org/10.1093/geroni/igx004.2748
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1570035059
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68222347   QR-Code
zum Seitenanfang