Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Alvarez, Simone [VerfasserIn]   i
 Schultz, Jobst-Hendrik [VerfasserIn]   i
Titel:A communication-focused curriculum for dental students - an experiential training approach
Verf.angabe:Simone Alvarez and Jobst-Hendrik Schultz
E-Jahr:2018
Jahr:27 March 2018
Fussnoten:Gesehen am 09.04.2018
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:18(2018) Artikel-Nummer 55, 6 Seiten
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:Successful interaction and communication with patients is as vital for dentists as it is for physicians. Therefore, the aim of this study was the development and evaluation of an interactive, experiential training curriculum with an emphasis on communication for dual degree seekers of medicine and dentistry.
DOI:doi:10.1186/s12909-018-1174-6
URL:Kostenfrei: Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1186/s12909-018-1174-6
 Kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1174-6
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1174-6
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Communication
 Curriculum development
 Dental studies
 Experiential learning
 Self-awareness
K10plus-PPN:1571831339
Verknüpfungen:→ Zeitschrift
 
 
Lokale URL UB: Zum Volltext

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68240922   QR-Code
zum Seitenanfang