Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Alexopoulos, Theodore [VerfasserIn]   i
 Fiedler, Klaus [VerfasserIn]   i
 Freytag, Peter [VerfasserIn]   i
Titel:The impact of open and closed mindsets on evaluative priming
Verf.angabe:Theodore Alexopoulos, Klaus Fiedler, and Peter Freytag
Umfang:17 S.
Fussnoten:Gesehen am 23.04.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Cognition & emotion
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:26(2012), 6, S. 978-994
ISSN Quelle:1464-0600
Abstract:In the present research, we argue that open versus closed mindsets, accompanying ongoing versus completed mental jobs on the prime, determine the size of congruity effects in the evaluative priming paradigm. More specifically, we hypothesised that disfluent primes that resist an easily completed encoding process should induce an open mindset and thereby result in stronger congruity effects than fluent primes that induce closed mindsets. Across two experiments, we applied two different manipulations of prime fluency: gradual demasking (Experiment 1) and colour contrast (Experiment 2). As expected, in both experiments we found robust congruity effects, but only on trials with disfluent (vs. fluent) primes. Results of a follow-up experiment suggest that these effects are not due to attentional processes. We conclude that the mindsets resulting from individuals' activities during encoding are crucial in determining the outcome of evaluative priming effects.
DOI:doi:10.1080/02699931.2011.630991
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Verlag: http://dx.doi.org/10.1080/02699931.2011.630991
 Verlag: https://doi.org/10.1080/02699931.2011.630991
 Verlag: http://dx.doi.org/10.1080/02699931.2011.630991
 DOI: https://doi.org/10.1080/02699931.2011.630991
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als Druck-Ausgabe: Alexopoulos, Theodore: The impact of open and closed mindsets on evaluative priming
K10plus-PPN:1572262311
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68245779   QR-Code
zum Seitenanfang