Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Rexroth, Miriam [VerfasserIn]   i
 Michel, Alexandra [VerfasserIn]   i
 Bosch, Christine [VerfasserIn]   i
Titel:Promoting well-being by teaching employees how to segment their life domains
Titelzusatz:effects of an online-based mindfulness intervention
Verf.angabe:Miriam Rexroth, Alexandra Michel, and Christine Bosch
Umfang:16 S.
Fussnoten:Gesehen am 26.04.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:61(2017), 4, S. 197-212
ISSN Quelle:2190-6270
Abstract:. Changes in technology, economy, and demography have generated today’s mobile and flexible workplace. These aspects, while leading to more permeable boundaries, render it more difficult to manage the boundaries between life domains. We conducted a quasi-experimental study to evaluate the effects of an intervention teaching mindfulness as a cognitive-emotional segmentation strategy to promote well-being. In all, 191 employees participated in the 3-week online self-training intervention and completed the preintervention-postintervention and follow-up questionnaires. As expected, the experimental group participants compared to the control group participants experienced significantly less emotional exhaustion and negative affect, and significantly more life satisfaction. Moreover, we could show that boundary management competency can be improved with an online-based self-training intervention.
DOI:doi:10.1026/0932-4089/a000253
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Verlag: http://dx.doi.org/10.1026/0932-4089/a000253
 Verlag: https://econtent-hogrefe-com.ezproxy.medma.uni-heidelberg.de/doi/10.1026/0932-4089/a000253
 DOI: https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000253
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1572398620
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68247087   QR-Code
zum Seitenanfang