Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Freiberger, Verena [VerfasserIn]   i
 Steinmayr, Ricarda [VerfasserIn]   i
 Spinath, Birgit [VerfasserIn]   i
Titel:Competence beliefs and perceived ability evaluations
Titelzusatz:how do they contribute to intrinsic motivation and achievement?
Verf.angabe:Verena Freiberger, Ricarda Steinmayr, Birgit Spinath
E-Jahr:2012
Jahr:[2012]
Umfang:5 S.
Teil:volume:22
 year:2012
 number:4
 pages:518-522
 extent:5
Fussnoten:Gesehen am 30.04.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Learning and individual differences
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1989
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:22(2012), 4, Seite 518-522
ISSN Quelle:1041-6080
Abstract:To study the role of students' competence beliefs and their perceived teachers' ability evaluations for intrinsic motivation and achievement in math, 459 second graders from 27 German classrooms were examined. Students provided self-reports on their intrinsic motivation, competence beliefs and perceived teachers' ability evaluations in math. Teachers gave insight in students' math grades. Relations were analyzed by three different models: a direct, an indirect and an interaction effect model. Concerning intrinsic motivation, results provided support for both an indirect effect and an interaction effect model, but not for a direct effect model. With regard to math achievement, only the indirect model appeared to be appropriate. The finding that perceived teachers' ability evaluations had an (indirect) effect on students' intrinsic motivation and achievement in math hints at the role of significant others in the development of children's academic functioning and might guide potential interventions.
DOI:doi:10.1016/j.lindif.2012.02.004
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1016/j.lindif.2012.02.004
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1041608012000258
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.lindif.2012.02.004
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Freiberger, Verena, 1983 - : Competence beliefs and perceived ability evaluations. - 2012
Sach-SW:Competence beliefs
 Elementary school
 Intrinsic motivation
 Math
 Perceived ability evaluations
K10plus-PPN:1572479310
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68247948   QR-Code
zum Seitenanfang