Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Seker, Fatih [VerfasserIn]   i
 Pfaff, Johannes [VerfasserIn]   i
 Potreck, Arne [VerfasserIn]   i
 Mundiyanapurath, Sibu [VerfasserIn]   i
 Ringleb, Peter A. [VerfasserIn]   i
 Bendszus, Martin [VerfasserIn]   i
 Möhlenbruch, Markus Alfred [VerfasserIn]   i
Titel:Correlation ofT max volumes with clinical outcome in anterior circulation stroke
Verf.angabe:Fatih Seker, Johannes Pfaff, Arne Potreck, Sibu Mundiyanapurath, Peter A. Ringleb, Martin Bendszus, Markus A. Möhlenbruch
E-Jahr:2017
Jahr:26 July 2017
Umfang:5 S.
Fussnoten:First published: 26 July 2017 ; Im Titel ist max tief gestellt ; Gesehen am 03.07.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Brain and behavior
Ort Quelle:Malden, Mass. : Wiley, 2011
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:7(2017,9) Artikel-Nummer e00772, 5 Seiten
ISSN Quelle:2162-3279
Abstract:Background and Purpose: The recent thrombectomy trials have shown that perfusion imaging is helpful in proper patient selection in thromboembolic stroke. In this study, we analyzed the correlation of pretreatment T max volumes in MR and CT perfusion with clinical outcome after thrombectomy. Methods: Forty‐one consecutive patients with middle cerebral artery occlusion (MCA) or carotid T occlusion treated with thrombectomy were included. T max volumes at delays of >4, 6, 8, and 10 s as well as infarct core and mismatch ratio were automatically estimated in preinterventional MRI or CT perfusion using RAPID software. These perfusion parameters were correlated with clinical outcome. Outcome was assessed using modified Rankin scale at 90 days. Results: In patients with successful recanalization of MCA occlusion, T max > 8 and 10 s showed the best linear correlation with clinical outcome (r = 0.75; p = .0139 and r = 0.73; p = .0139), better than infarct core (r = 0.43; p = .2592). In terminal internal carotid artery occlusions, none of the perfusion parameters showed a significant correlation with clinical outcome. Conclusions: T max at delays of >8 and 10 s is a good predictor for clinical outcome in MCA occlusions. In carotid T occlusion, however, T max volumes do not correlate with outcome.
DOI:doi:10.1002/brb3.772
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: http://dx.doi.org/10.1002/brb3.772
 kostenfrei: Volltext: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5607541/
 DOI: https://doi.org/10.1002/brb3.772
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1577238249
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68280148   QR-Code
zum Seitenanfang