Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Pérez Cortés, Francisca S. [VerfasserIn]   i
 Moessner, Markus [VerfasserIn]   i
 Santelices Álvarez, María Pía [VerfasserIn]   i
Titel:Beyond the dyad
Titelzusatz:the relationship between preschoolers’ attachment representations and family triadic interactions
Verf.angabe:Francisca Pérez C., Markus Moessner, María Pía Santelices A.
E-Jahr:2017
Jahr:06 March 2017
Umfang:12 S.
Fussnoten:Gesehen am 16.07.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Infant mental health journal
Ort Quelle:Chichester [u.a.] : Wiley, 1980
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:38(2017), 2, Seite 198-209
ISSN Quelle:1097-0355
Abstract:This study examines the relationship between triadic family interactions and preschoolers’ attachment representations, or internal working models (IWMs), from a qualitative and dimensional perspective. Individual, relational, and sociocultural variables were evaluated using two different samples. The results showed that triadic family interactions were linked to preschoolers’ attachment security levels in both groups, indicating the reliability of the proposed model.
DOI:doi:10.1002/imhj.21633
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1002/imhj.21633
 Volltext: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/imhj.21633
 DOI: https://doi.org/10.1002/imhj.21633
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Bindungsrepräsentationen von Vorschulkindern
 elterliche Belastung
 estrés del progenitor
 interacciones tríadicas
 interactions triadiques
 parental stress
 preschoolers’ attachment representations
 representaciones de la afectividad en niños de edad prescolar
 représentations de l'attachement des enfants de petite maternelle
 stress parental
 triadic interactions
 triadische Interaktionen
 三元互動
 三者相互交流
 學齡前兒童的依附表徵
 就学前児の愛着表象
 父母的壓力
 親のストレス
K10plus-PPN:157764669X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68286044   QR-Code
zum Seitenanfang