Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Mahler, Cornelia [VerfasserIn]   i
 Berger, Sarah [VerfasserIn]   i
 Krisam, Johannes [VerfasserIn]   i
 Szecsenyi, Joachim [VerfasserIn]   i
 Krug, Katja [VerfasserIn]   i
Titel:Translation and psychometric properties of the German version of the University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP)
Verf.angabe:Cornelia Mahler, Sarah Berger, Katherine Pollard, Johannes Krisam, Sven Karstens, Joachim Szecsenyi, and Katja Krug
Jahr:2017
Umfang:5 S.
Fussnoten:Published online 21 Oct 2016 ; Gesehen am 07.08.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Journal of interprofessional care
Ort Quelle:Abingdon : Taylor & Francis Group, 1992
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:31(2017), 1, Seite 105-109
ISSN Quelle:1469-9567
Abstract:The implementation of a bachelor degree in Interprofessional Health Care at the University of Heidelberg, Germany, has fostered the need to evaluate the impact of this innovative programme. The University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP) was developed for longitudinal evaluation of an interprofessional curriculum. The UWE-IP consists of 35 items in four scales: “Communication and Teamwork Scale,” “Interprofessional Learning Scale,” “Interprofessional Interaction Scale,” and “Interprofessional Relationships Scale.” The UWE-IP was translated to German according to international guidelines. Psychometrics were assessed: reliability of the four scales was tested with Cronbach‘s alpha and confirmatory factor analysis was performed to examine the underlying factor structure. The sample consisted of 326 datasets. Reliability for the scales was between 0.75 and 0.90. The underlying factor structure showed a good fit. We conclude that the German UWE-IP shows good psychometrics and recommend its use for evaluation of interprofessional learning activities. These results add to the body of knowledge on evaluation instruments in interprofessional education.
DOI:doi:10.1080/13561820.2016.1227964
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: http://dx.doi.org/10.1080/13561820.2016.1227964
 Volltext: https://doi.org/10.1080/13561820.2016.1227964
 DOI: https://doi.org/10.1080/13561820.2016.1227964
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Assessment
 interprofessional learning
 psychometric properties
 questionnaires
 UWE-IP
K10plus-PPN:1578337828
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68292859   QR-Code
zum Seitenanfang