Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Jahn, Franziska [VerfasserIn]   i
 Kücherer, Christian [VerfasserIn]   i
 Paech, Barbara [VerfasserIn]   i
Titel:An ontology-based scenario for teaching the management of health information systems
Verf.angabe:Franziska Jahn, Michael Schaaf, Christian Kahmann, Kais Tahar, Christian Kücherer, Barbara Paech and Alfred Winter
Umfang:5 S.
Fussnoten:Gesehen am 15.08.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Exploring complexity in health
Jahr Quelle:2016
Band/Heft Quelle:(2016), S. 359-363
ISBN Quelle:1-61499-678-4
 978-1-61499-678-1
 978-1-61499-423-7
Abstract:The terminology for the management of health information systems is characterized by complexity and polysemy which is both challenging for medical informatics students and practitioners. SNIK, an ontology of information management (IMI) in hospitals, brings together IM concepts from different literature sources. Based on SNIK, we developed a blended learning scenario to teach medical informatics students IM concepts and their relationships. In proof-of-concept teaching units, students found the use of SNIK in teaching and learning motivating and useful. In the next step, the blended learning scenario will be rolled out to an international course for medical informatics students.
DOI:doi:10.3233/978-1-61499-678-1-359
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Kostenfrei: Resolving-System: http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-678-1-359
 Kostenfrei: Verlag: http://ebooks.iospress.nl/volumearticle/44633
 DOI: https://doi.org/10.3233/978-1-61499-678-1-359
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1580085474
Verknüpfungen:→ Sammelwerk

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68295765   QR-Code
zum Seitenanfang