Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Tucha, Lara [VerfasserIn]   i
 Aschenbrenner, Steffen [VerfasserIn]   i
Titel:The five-point test
Titelzusatz:reliability, validity and normative data for children and adults
Verf.angabe:Lara Tucha, Steffen Aschenbrenner, Janneke Koerts, Klaus W. Lange
Fussnoten:Gesehen am 12.09.2018
Titel Quelle:Enthalten in: PLOS ONE
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:7(2012,9) Artikel-Nummer e46080, 11 Seiten
ISSN Quelle:1932-6203
Abstract:The present study provides normative data from a sample of 257 healthy children and 608 adults on a modified version of the Five-Point Test (5PT). The 5PT is a structured and standardized test measuring figural fluency functions. Interrater reliability, test-retest-reliability and construct validity of this measure were analyzed. The sensitivity of the task for cognitive disturbances of patients with neurological diseases was proven by analyzing the test performance in the 5PT of patients with Parkinson's disease. Finally, normative data stratified by age and corrected for education level is provided. The results of the present study confirm the value of the 5PT in the measurement of figural fluency functions in clinical examination and neuropsychological research.
DOI:doi:10.1371/journal.pone.0046080
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Kostenfrei: Verlag: http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0046080
 Kostenfrei: Verlag: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0046080
 DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0046080
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:158091442X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68304306   QR-Code
zum Seitenanfang