Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare:
---
| Online-Ressource |
Verfasst von: | Dürsch, Peter [VerfasserIn]  |
| Müller, Julia [VerfasserIn]  |
Titel: | Bidding for nothing? |
Titelzusatz: | the pitfalls of overly neutral framing |
Verf.angabe: | Peter Duersch & Julia Müller |
Jahr: | 2017 |
Jahr des Originals: | 2016 |
Umfang: | 4 S. |
Fussnoten: | Gesehen am 26.09.2018 ; Published online: 12 Oct 2016 |
Titel Quelle: | Enthalten in: Applied economics letters |
Ort Quelle: | New York, NY : Routledge, 1994 |
Jahr Quelle: | 2017 |
Band/Heft Quelle: | 24(2017), 13, Seite 932-935 |
ISSN Quelle: | 1466-4291 |
Abstract: | Neutral framing is a standard tool of experimental economics. However, overly neutral instructions, which lack any contextual clues, can lead to strange behaviour. In a contextless second-price auction for a meaningless good, a majority of subjects enter positive bids - likely a case of cognitive experimenter demand effect. Subjects may interpret the lack of context as being tasked with bidding in the experiment. Adding another auction that has a context drastically reduces the positive bids in the meaningless auction. |
DOI: | doi:10.1080/13504851.2016.1240337 |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.
Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1080/13504851.2016.1240337 |
| Volltext: https://doi.org/10.1080/13504851.2016.1240337 |
| DOI: https://doi.org/10.1080/13504851.2016.1240337 |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
Bibliogr. Hinweis: | Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Dürsch, Peter: Bidding for nothing?. - 2017 |
Sach-SW: | C90 |
| Context |
| D44 |
| experiment |
| experimenter demand effect |
| neutral framing |
| second-price auction |
K10plus-PPN: | 1581335318 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |
Bidding for nothing? / Dürsch, Peter [VerfasserIn]; 2017 (Online-Ressource)
68309283