Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Conrad, Paul [VerfasserIn]   i
 De Allegri, Manuela [VerfasserIn]   i
 Neuhann, Florian [VerfasserIn]   i
 Müller, Olaf [VerfasserIn]   i
 Sarker, Malabika [VerfasserIn]   i
Titel:Antenatal care services in rural Uganda
Titelzusatz:missed opportunities for good-quality care
Verf.angabe:Paul Conrad, Manuela De Allegri, Arinaitwe Moses, Elin C. Larsson, Florian Neuhann, Olaf Müller, Malabika Sarker
E-Jahr:2012
Jahr:May 1, 2012
Umfang:11 S.
Teil:volume:22
 year:2012
 number:5
 pages:619-629
 extent:11
Fussnoten:Article first published online: January 9, 2012 ; Gesehen am 04.10.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Qualitative health research
Ort Quelle:Thousand Oaks, Calif. [u.a.] : Sage Publ., 1991
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:22(2012), 5, Seite 619-629
ISSN Quelle:1552-7557
Abstract:Experience from countries that have achieved low maternal mortality suggests that access to good-quality maternity services is critical to improve maternal health. In this article we appraise the quality of antenatal care (ANC) services in a rural district of Uganda. We used a mixed methods approach, relying on a combination of semistructured interviews with both clients and providers, structured observations of provider-patient interactions, and infrastructure assessment of selected health facilities. We found several bottlenecks in health service delivery, including ineffective organization of educational sessions; selective omission of certain services; lack of explanation of important clinical and laboratory procedures; failure to link the performed procedures with preventive information; and occasional lack of respect for clients. The policy implications of these findings are discussed in relation to the need to (a) ensure an adequate supply of medical equipment and drugs, (b) enhance health workers’ compliance with ANC guidelines, and (c) combine medical procedures with educational messages.
DOI:doi:10.1177/1049732311431897
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1177/1049732311431897
 Volltext: https://doi.org/10.1177/1049732311431897
 DOI: https://doi.org/10.1177/1049732311431897
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1581528388
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68311601   QR-Code
zum Seitenanfang