Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Bugaj, Till Johannes [VerfasserIn]   i
 Nikendei, Christoph [VerfasserIn]   i
 Gröner, Jan [VerfasserIn]   i
 Stiepak, Jan [VerfasserIn]   i
 Huber, Julia [VerfasserIn]   i
 Möltner, Andreas [VerfasserIn]   i
 Herzog, Wolfgang [VerfasserIn]   i
 Koechel, Ansgar [VerfasserIn]   i
Titel:Ready to run the wards?
Titelzusatz:a descriptive follow-up study assessing future doctors’ clinical skills
Verf.angabe:Till Johannes Bugaj, Christoph Nikendei, Jan Benedikt Groener, Jan Stiepak, Julia Huber, Andreas Möltner, Wolfgang Herzog and Ansgar Koechel
E-Jahr:2018
Jahr:12 November 2018
Umfang:8 S.
Fussnoten:Gesehen am 23.11.2018
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:18(2018), Artikel-ID 257
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:Recent studies have shown that clinical tasks only represent a small percentage in the scope of final-year medical students’ activities and often lack sufficient supervision. It appears that final-year medical students are frequently deployed to perform “routine tasks” and show deficits in the performance of more complex activities. This study aimed to evaluate final-year students’ clinical performance in multiple impromptu clinical scenarios using video-based assessment.
DOI:doi:10.1186/s12909-018-1370-4
URL:kostenfrei: Volltext ; Verlag: http://dx.doi.org/10.1186/s12909-018-1370-4
 kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1370-4
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1370-4
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1584139323
Verknüpfungen:→ Zeitschrift
 
 
Lokale URL UB: Zum Volltext

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68331603   QR-Code
zum Seitenanfang