Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Lehmann, Ronny [VerfasserIn]   i
 Lutz, Thomas [VerfasserIn]   i
 Helling-Bakki, Astrid [VerfasserIn]   i
Titel:Animation and interactivity facilitate acquisition of pediatric life support skills
Titelzusatz:a randomized controlled trial using virtual patients versus video instruction
Verf.angabe:Ronny Lehmann, Thomas Lutz, Astrid Helling-Bakki, Sebastian Kummer, Sören Huwendiek and Hans Martin Bosse
Fussnoten:Gesehen am 10.01.2019
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:19(2019) Artikel-Nummer 7, 9 Seiten
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:Several promising studies suggest a positive impact of interactive and media-enriched e-learning resources such as virtual patients (VP) on skill acquisition in pediatric basic life support (PBLS). This study investigates which immanent VP components account for this effect.
DOI:doi:10.1186/s12909-018-1442-5
URL:Kostenfrei: Verlag: http://dx.doi.org/10.1186/s12909-018-1442-5
 Kostenfrei: Verlag: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1442-5
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1442-5
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1586125087
Verknüpfungen:→ Zeitschrift
 
 
Lokale URL UB: Zum Volltext

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68345998   QR-Code
zum Seitenanfang