Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Degner, Juliane [VerfasserIn]   i
 Doycheva, Cveta [VerfasserIn]   i
 Wentura, Dirk [VerfasserIn]   i
Titel:It matters how much you talk
Titelzusatz:on the automaticity of affective connotations of first and second language words
Verf.angabe:Juliane Degner, Cveta Doycheva, Dirk Wentura
Jahr des Originals:2011
Umfang:9 S.
Fussnoten:First published online 7 September 2011 ; Gesehen am 26.02.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Bilingualism
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:15(2012), 01, S. 181-189
ISSN Quelle:1469-1841
Abstract:We report the results of an affective priming study conducted with proficient sequential German and French bilinguals to assess automatic affective word processing in L1 and L2. Additionally, a semantic priming task was conducted in both languages. Whereas semantic priming effects occurred in L1 and L2, and significant affective priming effects were found in L1, affective priming effects in L2 were only found for participants with high levels of language immersion and frequency of L2 use. These results suggest that for sequential bilinguals the intensity of L2 use largely determines whether emotional words in L2 automatically activate their affective connotations.
DOI:doi:10.1017/S1366728911000095
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Verlag: http://dx.doi.org/10.1017/S1366728911000095
 Verlag: http://www.journals.cambridge.org/abstract_S1366728911000095
 DOI: https://doi.org/10.1017/S1366728911000095
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1588131475
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68362051   QR-Code
zum Seitenanfang