Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Eschenbeck, Heike [VerfasserIn]   i
 Bauer, Stephanie [VerfasserIn]   i
 Kaess, Michael [VerfasserIn]   i
 Salize, Hans Joachim [VerfasserIn]   i
 Moessner, Markus [VerfasserIn]   i
Titel:School-based mental health promotion in children and adolescents with StresSOS using online or face-to-face interventions
Titelzusatz:study protocol for a randomized controlled trial within the ProHEAD consortium
Verf.angabe:Heike Eschenbeck, Laya Lehner, Hanna Hofmann, Stephanie Bauer, Katja Becker, Silke Diestelkamp, Michael Kaess, Markus Moessner, Christine Rummel-Kluge, Hans-Joachim Salize and the ProHEAD consortium
E-Jahr:2019
Jahr:18 January 2019
Umfang:12 S.
Fussnoten:Gesehen am 06.03.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Trials
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2000
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:20(2019), Artikel-ID 64, Seite 1-12
ISSN Quelle:1468-6694
 1745-6215
Abstract:Schools are an ideal setting in which to promote health. However, empirical data on the effectiveness of school-based mental health promotion programs are rare, and research on universal Internet-based prevention in schools is almost non-existent. Following the life skills approach, stress management training is an important component of health promotion. Mental health literacy is also associated with mental health status, and it facilitates formal help-seeking by children and adolescents (C&A). The main objectives of this study are (1) the development and evaluation of an Internet-based version of a universal school-based health promotion program called StresSOS and (2) demonstrating non-inferiority of the online setting compared to the face-to-face setting. StresSOS aims to improve stress management and mental health literacy in C&A.
DOI:doi:10.1186/s13063-018-3159-5
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: http://dx.doi.org/10.1186/s13063-018-3159-5
 Volltext: https://doi.org/10.1186/s13063-018-3159-5
 DOI: https://doi.org/10.1186/s13063-018-3159-5
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1588368858
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68366441   QR-Code
zum Seitenanfang