Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Südkamp, Anna [VerfasserIn]   i
 Praetorius, Anna-Katharina [VerfasserIn]   i
 Spinath, Birgit [VerfasserIn]   i
Titel:Teachers’ judgment accuracy concerning consistent and inconsistent student profiles
Verf.angabe:Anna Südkamp, Anna-Katharina Praetorius, Birgit Spinath
Jahr:2018
Jahr des Originals:2017
Umfang:10 S.
Fussnoten:Online 10 October 2017 ; Gesehen am 24.04.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Teaching and teacher education
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1985
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:76(2018), Seite 204-213
ISSN Quelle:0742-051X
Abstract:Research on teachers' judgment accuracy has focused on teacher judgments of single student characteristics. We analyzed differences in teachers' judgment accuracy concerning students with consistent and inconsistent cognitive and socio-emotional profiles (i.e., profiles of cognitive abilities, self-concept, motivation, and anxiety). Based on test scores and self-reports of N = 743 students, we identified one inconsistent and two consistent profiles. Judgments of N = 43 teachers yielded only three consistent student profiles, indicating that teachers perceived student profiles to be more consistent than they really were. Contrary to our expectations, teachers' judgments were not more accurate for consistent student profiles.
DOI:doi:10.1016/j.tate.2017.09.016
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.09.016
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X17302950
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.09.016
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Achievement
 Consistency
 Motivation
 Student profiles
 Teachers' judgment accuracy
K10plus-PPN:166351948X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68382113   QR-Code
zum Seitenanfang