Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Reschke, Katharina [VerfasserIn]   i
 Becker, Nicolas [VerfasserIn]   i
 Spinath, Birgit [VerfasserIn]   i
Titel:The relative importance of intelligence and motivation as predictors of school achievement
Titelzusatz:a meta-analysis
Verf.angabe:Katharina Kriegbaum, Nicolas Becker, Birgit Spinath
E-Jahr:2018
Jahr:12 October 2018
Umfang:29 S.
Fussnoten:Gesehen am 06.05.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Educational research review
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier, 2006
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:25(2018), Seite 120-148
ISSN Quelle:1747-938X
Abstract:This meta-analysis summarizes 74 studies (N=80,145) that simultaneously examined the predictive power of intelligence and motivation for school achievement. First, we found average correlations between intelligence (r=0.44) and motivation (r=0.27) with school achievement and between intelligence and motivation (r=0.17). Moderator analyses showed that the correlation between motivation and school achievement was higher for expectancies than for values. No moderator effects were found for grade level, school form or gender. Second, in a path model, 24% of variance in school achievement was explained overall. From this overall explained variance in school achievement, 66.6% was uniquely explained by intelligence and 16.6% uniquely by motivation, whereas the two predictors commonly explained 16.6%. Thus, the results show that both intelligence and motivation contribute substantial, unique shares to the prediction of school achievement as well as an additional share of commonly explained variance.
DOI:doi:10.1016/j.edurev.2018.10.001
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.10.001
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1747938X18300691
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.10.001
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Intelligence
 Meta-analysis
 Motivation
 School achievement
K10plus-PPN:1664653341
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68384935   QR-Code
zum Seitenanfang