Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Golriz, Mohammad [VerfasserIn]   i
 Sabagh, Mohammad Sadegh [VerfasserIn]   i
 Mieth, Markus [VerfasserIn]   i
 Hoffmann, Katrin [VerfasserIn]   i
 Ulrich, Alexis [VerfasserIn]   i
 Hackert, Thilo [VerfasserIn]   i
 Weiss, Karl Heinz [VerfasserIn]   i
 Schirmacher, Peter [VerfasserIn]   i
 Büchler, Markus W. [VerfasserIn]   i
 Mehrabi, Arianeb [VerfasserIn]   i
Titel:Preoperative thrombocytopenia may predict poor surgical outcome after extended hepatectomy
Verf.angabe:Mohammad Golriz, Omid Ghamarnejad, Elias Khajeh, Mohammad Sadegh Sabagh, Markus Mieth, Katrin Hoffmann, Alexis Ulrich, Thilo Hackert, Karl Heinz Weiss, Peter Schirmacher, Markus W. Büchler, and Arianeb Mehrabi
E-Jahr:2018
Jahr:1 November 2018
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 09.05.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Canadian journal of gastroenterology & hepatology
Ort Quelle:Oakville, Ontario : Pulsus Group, 2014
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:(2018), Artikel-ID 1275720, Seite 1-11
ISSN Quelle:2291-2797
Abstract:Background: It is a novel idea that platelet counts may be associated with postoperative outcome following liver surgery. This may help in planning an extended hepatectomy (EH), which is a surgical procedure with high morbidity and mortality. Aim: The aim of this study was to evaluate the predictive potential of platelet counts on the outcome of EH in patients without portal hypertension, splenomegaly, or cirrhosis. Methods: A series of 213 consecutive patients underwent EH (resection of ≥ five liver segments) between 2001 and 2016. The association of preoperative platelet counts with posthepatectomy liver failure (PHLF), morbidity (based on Clavien-Dindo classification), and 30-day mortality was evaluated using multivariate analysis. Results: PHLF was detected in 26.3% of patients, major complications in 26.8%, and 30-day mortality in 11.3% of patients. Multivariate analysis revealed that the preoperative platelet count is an independent predictor of PHLF (odds ratio [OR] 4.4, 95% confidence interval [CI] 1.3–15.0, p=0.020) and 30-day mortality (OR 4.4, 95% CI 1.1–18.8, p=0.043). Conclusions: Preoperative platelet count is associated with PHLF and mortality following extended liver resection. This association was independent of other related parameters. Prospective studies are needed to evaluate the predictive role and to determine the impact of preoperative correction of platelet count on postoperative outcomes after EH.
DOI:doi:10.1155/2018/1275720
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei registrierungspflichtig: Volltext: https://dx.doi.org/10.1155/2018/1275720
 DOI: https://doi.org/10.1155/2018/1275720
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1665062231
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68388455   QR-Code
zum Seitenanfang