Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Ernst, Benjamin Philipp [VerfasserIn]   i
 Froelich, Matthias F. [VerfasserIn]   i
 Matthias, Christoph [VerfasserIn]   i
 Sommer, Wieland H. [VerfasserIn]   i
 Becker, Sven [VerfasserIn]   i
Titel:Impact of structured reporting on developing head and neck ultrasound skills
Verf.angabe:Benjamin P. Ernst, Fabian Katzer, Julian Künzel, Mohamed Hodeib, Sebastian Strieth, Jonas Eckrich, Anna Tattermusch, Matthias F. Froelich, Christoph Matthias, Wieland H. Sommer, Sven Becker
E-Jahr:2019
Jahr:11 April 2019
Umfang:8 S.
Fussnoten:Gesehen am 23.05.2019
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:19(2019) Artikel-Nummer 102, 8 Seiten
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:Reports of head and neck ultrasound examinations are frequently written by hand as free texts. This is a serious obstacle to the learning process of the modality due to a missing report structure and terminology. Therefore, there is a great inter-observer variability in overall report quality. Aim of the present study was to evaluate the impact of structured reporting on the learning process as indicated by the overall report quality of head and neck ultrasound examinations within medical school education.
DOI:doi:10.1186/s12909-019-1538-6
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1538-6
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1538-6
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1666190896
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68392395   QR-Code
zum Seitenanfang