Online-Ressource | |
Verfasst von: | Ernst, Benjamin Philipp [VerfasserIn] |
Froelich, Matthias F. [VerfasserIn] | |
Matthias, Christoph [VerfasserIn] | |
Sommer, Wieland H. [VerfasserIn] | |
Becker, Sven [VerfasserIn] | |
Titel: | Impact of structured reporting on developing head and neck ultrasound skills |
Verf.angabe: | Benjamin P. Ernst, Fabian Katzer, Julian Künzel, Mohamed Hodeib, Sebastian Strieth, Jonas Eckrich, Anna Tattermusch, Matthias F. Froelich, Christoph Matthias, Wieland H. Sommer, Sven Becker |
E-Jahr: | 2019 |
Jahr: | 11 April 2019 |
Umfang: | 8 S. |
Fussnoten: | Gesehen am 23.05.2019 |
Titel Quelle: | Enthalten in: BMC medical education |
Ort Quelle: | London : BioMed Central, 2001 |
Jahr Quelle: | 2019 |
Band/Heft Quelle: | 19(2019) Artikel-Nummer 102, 8 Seiten |
ISSN Quelle: | 1472-6920 |
Abstract: | Reports of head and neck ultrasound examinations are frequently written by hand as free texts. This is a serious obstacle to the learning process of the modality due to a missing report structure and terminology. Therefore, there is a great inter-observer variability in overall report quality. Aim of the present study was to evaluate the impact of structured reporting on the learning process as indicated by the overall report quality of head and neck ultrasound examinations within medical school education. |
DOI: | doi:10.1186/s12909-019-1538-6 |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt. Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1538-6 |
DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1538-6 | |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
K10plus-PPN: | 1666190896 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |