Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Hundertmark, Jan [VerfasserIn]   i
 Alvarez, Simone [VerfasserIn]   i
 Loukanova, Svetla [VerfasserIn]   i
 Schultz, Jobst-Hendrik [VerfasserIn]   i
Titel:Stress and stressors of medical student near-peer tutors during courses
Titelzusatz:a psychophysiological mixed methods study
Verf.angabe:Jan Hundertmark, Simone Alvarez, Svetla Loukanova and Jobst-Hendrik Schultz
E-Jahr:2019
Jahr:2 April 2019
Fussnoten:Gesehen am 23.05.2019
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:19(2019) Artikel-Nummer 95, 16 Seiten
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:Structured peer-led tutorial courses are widespread and indispensable teaching methods that relieve teaching staff and contribute to the development of students’ competencies. Nevertheless, despite high general stress levels in medical students and associated increases in psychopathology, specific knowledge of peer tutors’ additional burdens is very limited.
DOI:doi:10.1186/s12909-019-1521-2
URL:Kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1521-2
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1521-2
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1666204544
Verknüpfungen:→ Zeitschrift
 
 
Lokale URL UB: Zum Volltext

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68392421   QR-Code
zum Seitenanfang