Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Schüttpelz-Brauns, Katrin [VerfasserIn]   i
 Narciß, Elisabeth [VerfasserIn]   i
 Obertacke, Udo [VerfasserIn]   i
Titel:Twelve tips for successfully implementing logbooks in clinical training
Verf.angabe:Katrin Schüttpelz-Brauns, Elisabeth Narciss, Claudia Schneyinck, Klaus Böhme, Peter Brüstle, Ulrike Mau-Holzmann, Maria Lammerding-Koeppel and Udo Obertacke
E-Jahr:2016
Jahr:03 Feb 2016
Umfang:6 S.
Fussnoten:Gesehen am 27.06.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Medical teacher
Ort Quelle:Abingdon : Taylor & Francis Group, 1979
Jahr Quelle:2016
Band/Heft Quelle:38(2016), 6, Seite 564-569
ISSN Quelle:1466-187X
Abstract:Background: Logbooks are widely used to set learning outcomes and to structure and standardize teaching in clinical settings. Experience shows that logbooks are not always optimally employed in clinical training. In this article, we have summarized our own experiences as well as results of studies into twelve tips on how to successfully implement logbooks into clinical settings.Methods: We conducted both a workshop concerning the importance of logbook training to exchange experiences in teaching practice, organization, didactic knowledge and a literature research to compare our own experiences and add additional aspects.Results: Tips include the process of developing the logbook itself, the change-management process, conditions of training and the integration of logbooks into the curriculum.Conclusions: Logbooks can be a valuable tool for training in clinical settings, especially when multiple sites are involved, when you take our tips into consideration.
DOI:doi:10.3109/0142159X.2015.1132830
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.3109/0142159X.2015.1132830
 DOI: https://doi.org/10.3109/0142159X.2015.1132830
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1668065304
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68402315   QR-Code
zum Seitenanfang