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Verfasst von:Osetinsky, Brianna [VerfasserIn]   i
 Hontelez, Jan A. C. [VerfasserIn]   i
 Lurie, Mark N. [VerfasserIn]   i
 McGarvey, Stephen T. [VerfasserIn]   i
 Bloomfield, Gerald S. [VerfasserIn]   i
 Pastakia, Sonak D. [VerfasserIn]   i
 Wamai, Richard [VerfasserIn]   i
 Bärnighausen, Till [VerfasserIn]   i
 de Vlas, Sake J. [VerfasserIn]   i
 Galárraga, Omar [VerfasserIn]   i
Titel:Epidemiological and health systems implications of evolving HIV and hypertension in South Africa and Kenya
Verf.angabe:Brianna Osetinsky, Jan A.C. Hontelez, Mark N. Lurie, Stephen T. McGarvey, Gerald S. Bloomfield, Sonak D. Pastakia, Richard Wamai, Till Bärnighausen, Sake J. de Vlas, and Omar Galárraga
E-Jahr:2019
Jahr:July 2019
Umfang:9 S.
Fussnoten:Gesehen am 20.08.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Health affairs
Ort Quelle:Bethesda, Md. : Project Hope, 1981
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:38(2019), 7, Seite 1173-1181
ISSN Quelle:2694-233X
Abstract:Health systems in sub-Saharan Africa are facing an ongoing HIV epidemic and increasing burden of noncommunicable disease. With the focus shifting to the development of comprehensive primary health care and chronic disease treatment, multidisease modeling is integral to estimating future health care needs. We extended an established agent-based model of HIV transmission to include hypertension in two rural settings: KwaZulu-Natal, South Africa, and western Kenya. We estimated that from 2018 to 2028 hypertension prevalence would increase from 40 percent to 46 percent in KwaZulu-Natal and from 29 percent to 35 percent in western Kenya, while HIV prevalence is stabilizing and predicted to decrease. As the health system burden in sub-Saharan Africa is changing, innovative chronic disease treatment and the broadening of successful programs, such as integrated HIV and noncommunicable disease care, are necessary to reach universal health care coverage.
DOI:doi:10.1377/hlthaff.2018.05287
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: http://dx.doi.org/10.1377/hlthaff.2018.05287
 Volltext: https://www.healthaffairs.org/doi/full/10.1377/hlthaff.2018.05287
 DOI: https://doi.org/10.1377/hlthaff.2018.05287
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1671656938
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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