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Verfasst von:Schwenger, Vedat [VerfasserIn]   i
 Kindgen-Milles, D. [VerfasserIn]   i
 Willam, C. [VerfasserIn]   i
 Jörres, A. [VerfasserIn]   i
 Druml, W. [VerfasserIn]   i
 Czock, David [VerfasserIn]   i
 Klein, S. J. [VerfasserIn]   i
 Oppert, M. [VerfasserIn]   i
 Schmitz, M. [VerfasserIn]   i
 Kielstein, J. T. [VerfasserIn]   i
 Zarbock, A. [VerfasserIn]   i
 Joannidis, M. [VerfasserIn]   i
 John, S. [VerfasserIn]   i
Titel:Extrakorporale Nierenersatztherapie bei akuter Nierenschädigung
Titelzusatz:Empfehlungen der Sektionen „Niere“ der DGIIN, ÖGIAIN und DIVI =
Paralleltitel:Extracorporeal renal replacement therapy in acute kidney injury
Verf.angabe:V. Schwenger, D. Kindgen-Milles, C. Willam, A. Jörres, W. Druml, D. Czock, S.J. Klein, M. Oppert, M. Schmitz, J.T. Kielstein, A. Zarbock, M. Joannidis, S. John
E-Jahr:2018
Jahr:15. März 2018
Umfang:7 S.
Fussnoten:Gesehen am 04.09.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Medizinische Klinik, Intensivmedizin und Notfallmedizin
Ort Quelle:Heidelberg : Springer, 2011
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:113(2018), 5, Seite 370-376
ISSN Quelle:2193-6226
Abstract:BackgroundAcute kidney injury (AKI) is a common complication in intensive care unit (ICU) patients. The incidence of AKI in ICU patients exceeds 50% and the associated morbidity and mortality rates increase with severity of AKI. In addition, long-term consequences of AKI are underestimated and several studies show impaired long-term outcome after AKI. In about 5-25% of ICU patients with AKI renal replacement therapy (RRT) is required.ObjectivesTo assist in indication, timing, modality and application of renal replacement therapy of adult patients, current recommendations from the renal sections of the DGIIN (Deutschen Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin), ÖGIAIN (Österreichischen Gesellschaft für Internistische und Allgemeine Intensivmedizin und Notfallmedizin) and DIVI (Deutschen Interdisziplinären Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin) are stated.Materials and methodsThe recommendations stated in this paper are based on the current KDIGO (Kidney Disease: Improving Global Outcomes) guidelines, recommendations from the 17th Acute Disease Quality Initiative (ADQI) Consensus Group, the French Intensive Care Society (SRLF) with the French Society of Anesthesia Intensive Care (SFAR) and the expert knowledge and clinical experience of the authors.ResultsToday, different treatment modalities for RRT are available. Although continuous RRT and intermittent dialysis therapy as well as continuous dialysis therapy have comparable outcomes, differences exist with respect to practical application as well as health-economic aspects. Individualized risk stratification might be helpful to choose the right time to start and the right treatment modality for patients.
DOI:doi:10.1007/s00063-018-0418-x
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1007/s00063-018-0418-x
 DOI: https://doi.org/10.1007/s00063-018-0418-x
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:ger
Sach-SW:Acute kidney injury
 AKI
 Akutes Nierenversagen
 Dialyse
 Dialysis
 Hämodialyse
 Hämofiltration
 Hemodialysis
 Hemofiltration
K10plus-PPN:167588465X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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