Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Krüger, Britta [VerfasserIn]   i
 Lis, Stefanie [VerfasserIn]   i
Titel:Perceived intensity of emotional point-light displays is reduced in subjects with ASD
Verf.angabe:Britta Krüger, Morten Kaletsch, Sebastian Pilgramm, Sven-Sören Schwippert, Jürgen Hennig, Rudolf Stark, Stefanie Lis, Bernd Gallhofer, Gebhard Sammer, Karen Zentgraf, Jörn Munzert
Jahr:2018
Jahr des Originals:2017
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 12.09.2019 ; Published online: 1 September 2017
Titel Quelle:Enthalten in: Journal of autism and developmental disorders
Ort Quelle:Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., 1971
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:48(2018), 1, Seite 1-11
ISSN Quelle:1573-3432
Abstract:One major characteristic of autism spectrum disorder (ASD) is problems with social interaction and communication. The present study explored ASD-related alterations in perceiving emotions expressed via body movements. 16 participants with ASD and 16 healthy controls observed video scenes of human interactions conveyed by point-light displays. They rated the valence of the depicted emotions in terms of their intensity and judged their confidence in their ratings. Results showed that healthy participants rated emotional interactions displaying positive emotionality as being more intense and were more confident about their ratings than ASD subjects. Results support the idea that patients with ASD have an altered perception of emotions. This extends research on subjective features (intensity, confidence) of emotion perception to the domain of emotional body movements and kinematics.
DOI:doi:10.1007/s10803-017-3286-y
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1007/s10803-017-3286-y
 DOI: https://doi.org/10.1007/s10803-017-3286-y
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Autism
 Body movements
 Emotion perception
 Point-light displays
 Social cognition
K10plus-PPN:1676819177
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68429712   QR-Code
zum Seitenanfang