Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Mander, Johannes [VerfasserIn]   i
 Blanck, Paul [VerfasserIn]   i
Titel:Achtsamkeit in der Psychotherapie
Titelzusatz:Anwendungen in Forschung und Praxis =
Paralleltitel:Mindfulness in psychotherapy
Paralleltitelzusatz:applications in research and practice
Verf.angabe:Johannes Mander, Paul Blanck (Zentrum für Psychologische Psychotherapie, Psychologisches Institut, Universität Heidelberg)
E-Jahr:2018
Jahr:[May 2018]
Umfang:14 S.
Fussnoten:Gesehen am 10.10.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Psychotherapeut
Ort Quelle:Berlin : Springer, 1996
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:63(2018), 3, Seite 251-264
ISSN Quelle:1432-2080
Abstract:Mindfulness is a specific form of attention that is intentional and non-judgmentally focused on the here and now. The roots of mindfulness date back to early Buddhist writings. Mindfulness has been integrated into the two psychotherapy group programs Mindfulness-based Stress Reduction and Mindfulness-Based Cognitive Therapy. The efficacy of these programs, which consist of intensive mindfulness practice during the sessions and at home, is empirically well grounded; however, little research has been carried out on therapeutic applications of mindfulness beyond these group programs and the significance of self-experience in mindfulness for therapists is not clear. This article gives an overview of the various applications of mindfulness and presents the current state of research. Additionally, an approach to training and self-discovery in trainee therapists as a preparation for the implementation of mindfulness into individual therapy is introduced.
DOI:doi:10.1007/s00278-018-0286-0
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1007/s00278-018-0286-0
 DOI: https://doi.org/10.1007/s00278-018-0286-0
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:ger
Sach-SW:Attention
 Aufmerksamkeit
 Buddhism
 Buddhismus
 Cognitive therapy
 Kognitive Therapie
 Stress
 Therapieerfolg
 Treatment outcome
K10plus-PPN:1678659304
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68437904   QR-Code
zum Seitenanfang