Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Minder, Franziska [VerfasserIn]   i
 Brandeis, Daniel [VerfasserIn]   i
Titel:Specific effects of individualized cognitive training in children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD)
Titelzusatz:the role of pre-training cognitive impairment and individual training performance
Verf.angabe:Franziska Minder, Agnieszka Zuberer, Daniel Brandeis, Renate Drechsler
E-Jahr:2019
Jahr:25 Apr 2019
Umfang:5 S.
Fussnoten:Gesehen am 14.10.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Developmental neurorehabilitation
Ort Quelle:Abingdon : Taylor & Francis Group, 2007
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:22(2019), 6, Seite 400-414
ISSN Quelle:1751-8431
Abstract:Objective: We investigated the impact of the pre-training neuropsychological (NP) impairment and of the training progress on the NP and behavioural outcome after computerized cognitive training (CogT) in children with ADHD. Method: Thirty-one participants underwent individualized CogT (focussing on one or two cognitive domains: working memory, inhibition, attention) over 12 weeks. NP tests and behaviour ratings served as outcome measures. Results: After CogT, significant improvements emerged according to parents’ ratings, but only on very few NP test measures. Children with milder/no pre-training NP impairment showed larger improvements on behavioural ratings than more impaired children. A steeper training performance slope was related to better behavioural outcomes. Conclusion: We find partial support for specific effects of CogT, but the assumption that an individually tailored selection of training tasks would be particularly beneficial for children with ADHD with NP deficits was not confirmed. Trial registration number: NCT02358941.
DOI:doi:10.1080/17518423.2019.1600064
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1080/17518423.2019.1600064
 DOI: https://doi.org/10.1080/17518423.2019.1600064
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:ADHD
 child
 cognitive intervention
 executive functions
 plasticity
K10plus-PPN:1678818941
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68440170   QR-Code
zum Seitenanfang