Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Knudsen, Lars [VerfasserIn]   i
 Nawrotzki, Ralph [VerfasserIn]   i
 Ochs, Matthias [VerfasserIn]   i
Titel:Hands-on or no hands-on training in ultrasound imaging
Titelzusatz:a randomized trial to evaluate learning outcomes and speed of recall of topographic anatomy
Verf.angabe:Lars Knudsen, Ralph Nawrotzki, Andreas Schmiedl, Christian Mühlfeld, Carsten Kruschinski, Matthias Ochs
E-Jahr:2018
Jahr:23 April 2018
Umfang:17 S.
Fussnoten:Gesehen am 25.11.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Anatomical sciences education
Ort Quelle:Weinheim [u.a.] : Wiley-VCH, 2008
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:11(2018), 6, Seite 575-591
ISSN Quelle:1935-9780
Abstract:Medical students have difficulties in interpreting two-dimensional (2D) topographic anatomy on sectional images. Hands-on and no hands-on training in ultrasound imaging facilitate learning topographic anatomy. Hands-on training is linked with active search for patterns of anatomical structures and might train pattern recognition for image interpretation better although the added value on learning outcomes is unclear. This study explores first year medical students’ knowledge in topographic anatomy of the upper abdomen after attending hands-on or no hands-on training in ultrasound in a randomized trial.
DOI:doi:10.1002/ase.1792
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1002/ase.1792
 Verlag: https://anatomypubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ase.1792
 DOI: https://doi.org/10.1002/ase.1792
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:cross-sectional anatomy
 gross anatomy education
 medical education
 non-analytical reasoning
 pattern recognition
 topographic anatomy
 ultrasound education
K10plus-PPN:1683370449
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68459688   QR-Code
zum Seitenanfang