Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Kauffeldt, Florian [VerfasserIn]   i
 Wiesenfarth, Boris Roland [VerfasserIn]   i
Titel:Product design competition under different degrees of demand ambiguity
Verf.angabe:T. Florian Kauffeldt, Boris R. Wiesenfarth
E-Jahr:2018
Jahr:28 February 2018
Umfang:24 S.
Fussnoten:Gesehen am 10.12.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Review of industrial organization
Ort Quelle:Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., 1984
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:53(2018), 2, Seite 397-420
ISSN Quelle:1573-7160
Abstract:Product differentiation decisions are frequently made under imperfect probabilistic information about consumer tastes (demand ambiguity). We investigate a Hotelling duopoly game of product-design-then-price choices that incorporates demand ambiguity. Our model allows for different levels of demand ambiguity. We find that the impact of ambiguity on product differentiation depends on firms’ ambiguity attitudes. Furthermore, our model generalizes the probabilistic model of Meagher and Zauner (J Econ Theory 117:201-216, 2004) and the non-probabilistic model of Krol (Int J Ind Org 30:593-604, 2012).
DOI:doi:10.1007/s11151-018-9620-5
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1007/s11151-018-9620-5
 DOI: https://doi.org/10.1007/s11151-018-9620-5
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-AusgabeKauffeldt, Florian: Product design competition under different degrees of demand ambiguity. - 2018
Sach-SW:Ambiguity
 C72
 Choquet-expected utility
 D43
 D81
 Hotelling
 L13
 Product differentiation
 R32
K10plus-PPN:1684950511
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68465874   QR-Code
zum Seitenanfang