Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Michalski, Christoph [VerfasserIn]   i
 Mohammadi, Sara [VerfasserIn]   i
 Khajeh, Elias [VerfasserIn]   i
 Ghamarnejad, Omid [VerfasserIn]   i
 Sabagh, Mohammad Sadegh [VerfasserIn]   i
 Pianka, Frank [VerfasserIn]   i
 Golriz, Mohammad [VerfasserIn]   i
 Kulu, Yakup [VerfasserIn]   i
 Kallinowski, Friedrich [VerfasserIn]   i
 Zeier, Martin [VerfasserIn]   i
 Morath, Christian [VerfasserIn]   i
 Diener, Markus K. [VerfasserIn]   i
 Büchler, Markus W. [VerfasserIn]   i
 Mehrabi, Arianeb [VerfasserIn]   i
Titel:Prophylactic onlay reinforcement with absorbable mesh (polyglactin) is associated with less early wound complications after kidney transplantation
Titelzusatz:a preliminary study
Verf.angabe:Christoph W. Michalski, Sara Mohammadi, Elias Khajeh, Omid Ghamarnejad, Mohammadsadegh Sabagh, Frank Pianka, Mohammad Golriz, Yakup Kulu, Friedrich Kallinowski, Martin Zeier, Christian Morath, Markus K. Diener, Markus W. Büchler, Arianeb Mehrabi
Jahr:2020
Umfang:6 S.
Fussnoten:Published online 21 March 2019 ; Gesehen am 18.12.2019
Titel Quelle:Enthalten in: Journal of biomedical materials research / B
Ort Quelle:Hoboken, NJ : Wiley, 1996
Jahr Quelle:2020
Band/Heft Quelle:108(2020), 1, Seite 67-72
ISSN Quelle:1552-4981
Abstract:Incidence of wound complications after kidney transplantation (KTx) is still considerable. Here, we report the impact of prophylactic absorbable polyglactin (Vicryl®) mesh reinforcement on the incidence of short-term post-KTx wound complications. Sixty-nine patients were analyzed; 23 with and 46 without preventive onlay mesh reinforcement. Surgical site infections (SSI) were seen in six (26%) patients in the mesh group and in 17 (37%) patients in no-mesh group. A lower, but not statistically significant, rate of early postoperative wound complications occurred in the mesh group. Wound complications were observed in seven (30%) patients in the mesh group and in 23 (50%) patients in the no-mesh group. There was no association between mesh placement and SSI incidence (odds ratios [OR] 0.60, 95% confidence interval [CI] 0.20-1.82, p = 0.369) and wound complications (OR 0.44, 95% CI 0.15-1.26, p = 0.126). Therefore, we conclude that mesh reinforcement does not increase the risk of SSI and overall wound complications. Long-term outcomes have to be evaluated in a randomized trial setting. © 2019 Wiley Periodicals, Inc. J Biomed Mater Res Part B: Appl Biomater 108B:67-72, 2020.
DOI:doi:10.1002/jbm.b.34366
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1002/jbm.b.34366
 Volltext: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jbm.b.34366
 DOI: https://doi.org/10.1002/jbm.b.34366
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:kidney transplantation
 mesh reinforcement
 surgical site infection
 wound complication
K10plus-PPN:168594650X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68469490   QR-Code
zum Seitenanfang