Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Lenhart, Volker [VerfasserIn]   i
Titel:Hechtius (1795-1798) - the beginnings of historical-philosophical-idiographic research in comparative education
Verf.angabe:Volker Lenhart
Jahr:2018
Jahr des Originals:2017
Umfang:9 S.
Fussnoten:Published online: 13 Nov 2017 ; Gesehen am 27.02.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Comparative education
Ort Quelle:London [u.a.] : Taylor & Francis, 1964
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:54(2018), 1, Seite 26-34
ISSN Quelle:1360-0486
Abstract:From its very beginnings, we can discern two methodological approaches to comparative education; one broadly historical-philosophical-idiographic and another broadly empirical-positivist-nomothetic. Friedrich August Hecht's 1795-1798 De re scholastica Anglica cum Germanica comparata (English and German school education compared), with its hermeneutic textbook analysis, represents an idiographic methodology. Whilst the 1816/1817 data-driven research programme of Marc-Antoine Jullien - usually considered the origin of comparative education - represents an empirical-positivist-nomothetic approach. In this essay, we will examine the theoretical orientations of Hecht's study - his ideas of transnationality and national character, and his avoidance of the proposal of borrowing and lending. We situate the beginnings of Hecht's methodology in its social-historical context and analyse the transfer of interpretation methods from philology to comparative education. Finally, we will postulate a combination of Jullien's and Hecht's methodological approaches.
DOI:doi:10.1080/03050068.2017.1396094
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1080/03050068.2017.1396094
 DOI: https://doi.org/10.1080/03050068.2017.1396094
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:First treatise in comparative education
 idiographic vs. nomothetic methodology
 mixed methods in comparative education
 transfer of philological methods to comparative education
 transnationality vs. national character in education
K10plus-PPN:1691126624
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68494002   QR-Code
zum Seitenanfang