Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Reschke, Katharina [VerfasserIn]   i
 Steinmayr, Ricarda [VerfasserIn]   i
 Spinath, Birgit [VerfasserIn]   i
Titel:Longitudinal reciprocal effects between teachers’ judgments of students’ aptitude, students’ motivation, and grades in math
Verf.angabe:Katharina Kriegbaum, Ricarda Steinmayr, Birgit Spinath
E-Jahr:2019
Jahr:4 October 2019
Umfang:13 S.
Fussnoten:Gesehen am 05.03.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Contemporary educational psychology
Ort Quelle:Amsterdam : Elsevier, 1976
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:59(2019) Artikel-Nummer 101807, 13 Seiten
ISSN Quelle:1090-2384
Abstract:We investigated whether teachers’ judgments of students’ aptitude had reciprocal effects on students’ motivation and math grades. We expected that teachers’ judgments of students’ aptitude would predict students’ grades and motivation, and that teachers’ judgments would also be predicted by these two aspects. A sample of N=519 elementary school students was investigated at four measurement occasions from the end of third until the end of fourth grade. Students reported their self-concepts and intrinsic task values in math. Teachers (N=27) judged students’ aptitude in math and provided students’ math grades. Cross-lagged panel analyses revealed that students’ prior grades and prior self-concepts (but not intrinsic task values) had positive effects on teachers’ subsequent judgments of student aptitude. Also, teachers’ prior judgments of student aptitude predicted students’ subsequent grades but not motivation. The findings underscore the importance of teachers’ judgments for students’ achievement development and give insights into which students’ motivational variables influence teachers’ perceptions of students’ aptitude.
DOI:doi:10.1016/j.cedpsych.2019.101807
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.101807
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0361476X19304126
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.101807
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Academic self-concept
 Intrinsic task values
 Teachers’ judgments
K10plus-PPN:1691757489
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68497937   QR-Code
zum Seitenanfang