Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare:
---
| Online-Ressource |
Verfasst von: | Culver, Gregg [VerfasserIn]  |
Titel: | Moving forward or taking a stand? |
Titelzusatz: | discourses surrounding the politics of Wisconsin high-speed rail |
Verf.angabe: | Gregg Culver |
Jahr: | 2016 |
Jahr des Originals: | 2015 |
Umfang: | 20 S. |
Fussnoten: | Published online: 14 Sep 2015 ; Gesehen am 05.05.2020 |
Titel Quelle: | Enthalten in: Mobilities |
Ort Quelle: | London [u.a.] : Routledge, 2006 |
Jahr Quelle: | 2016 |
Band/Heft Quelle: | 11(2016), 5, Seite 703-722 |
ISSN Quelle: | 1745-011X |
Abstract: | The 2010 launch of a national high-speed rail (HSR) initiative became heavily politicized in some parts of the U.S. Research on HSR, however, has predominantly focused on quantitative variables at the national scale, while the fraught sub-national politics of HSR have been mostly overlooked. Using discourse theory, I explore the politics of Wisconsin HSR, arguing that HSR figured heavily in a larger state-based political struggle over conflicting spatial visions of how Wisconsin ‘ought’ to be. This research highlights the significance of spatiotemporally contingent meanings and the scale of analysis in politics of mobility research. |
DOI: | doi:10.1080/17450101.2015.1075783 |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.
Volltext: https://doi.org/10.1080/17450101.2015.1075783 |
| DOI: https://doi.org/10.1080/17450101.2015.1075783 |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
Sach-SW: | Automobility |
| Discourse theory |
| High-speed rail |
| Politics of mobility |
| Wisconsin |
K10plus-PPN: | 1697235603 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |
Moving forward or taking a stand? / Culver, Gregg [VerfasserIn]; 2016 (Online-Ressource)
68573618