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Verfasst von:Ferreira, Vanessa M. [VerfasserIn]   i
 Schulz-Menger, Jeanette [VerfasserIn]   i
 Holmvang, Godtfred [VerfasserIn]   i
 Kramer, Christopher M. [VerfasserIn]   i
 Carbone, Iacopo [VerfasserIn]   i
 Sechtem, Udo [VerfasserIn]   i
 Kindermann, Ingrid [VerfasserIn]   i
 Gutberlet, Matthias [VerfasserIn]   i
 Cooper, Leslie T. [VerfasserIn]   i
 Liu, Peter [VerfasserIn]   i
 Friedrich, Matthias [VerfasserIn]   i
Titel:Cardiovascular magnetic resonance in nonischemic myocardial inflammation
Titelzusatz:expert recommendations
Verf.angabe:Vanessa M. Ferreira, Jeanette Schulz-Menger, Godtfred Holmvang, Christopher M. Kramer, Iacopo Carbone, Udo Sechtem, Ingrid Kindermann, Matthias Gutberlet, Leslie T. Cooper, Peter Liu, Matthias G. Friedrich
E-Jahr:2018
Jahr:10 December 2018
Umfang:19 S.
Fussnoten:Gesehen am 19.05.2020
Titel Quelle:Enthalten in: American College of CardiologyJournal of the American College of Cardiology
Ort Quelle:New York, NY : Elsevier, 1983
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:72(2018), 24, Seite 3158-3176
ISSN Quelle:1558-3597
Abstract:This JACC Scientific Expert Panel provides consensus recommendations for an update of the cardiovascular magnetic resonance (CMR) diagnostic criteria for myocardial inflammation in patients with suspected acute or active myocardial inflammation (Lake Louise Criteria) that include options to use parametric mapping techniques. While each parameter may indicate myocardial inflammation, the authors propose that CMR provides strong evidence for myocardial inflammation, with increasing specificity, if the CMR scan demonstrates the combination of myocardial edema with other CMR markers of inflammatory myocardial injury. This is based on at least one T2-based criterion (global or regional increase of myocardial T2 relaxation time or an increased signal intensity in T2-weighted CMR images), with at least one T1-based criterion (increased myocardial T1, extracellular volume, or late gadolinium enhancement). While having both a positive T2-based marker and a T1-based marker will increase specificity for diagnosing acute myocardial inflammation, having only one (i.e., T2-based OR T1-based) marker may still support a diagnosis of acute myocardial inflammation in an appropriate clinical scenario, albeit with less specificity. The update is expected to improve the diagnostic accuracy of CMR further in detecting myocardial inflammation.
DOI:doi:10.1016/j.jacc.2018.09.072
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.jacc.2018.09.072
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0735109718388430
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jacc.2018.09.072
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:cardiovascular magnetic resonance
 myocardial inflammation
 myocarditis
K10plus-PPN:1698528124
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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