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Verfasst von:Schetelig, Johannes [VerfasserIn]   i
 Schaich, M. [VerfasserIn]   i
 Schäfer-Eckart, K. [VerfasserIn]   i
 Hänel, M. [VerfasserIn]   i
 Aulitzky, W. E. [VerfasserIn]   i
 Einsele, H. [VerfasserIn]   i
 Schmitz, N. [VerfasserIn]   i
 Rösler, W. [VerfasserIn]   i
 Stelljes, M. [VerfasserIn]   i
 Baldus, C. D. [VerfasserIn]   i
 Ho, Anthony Dick [VerfasserIn]   i
 Neubauer, A. [VerfasserIn]   i
 Serve, H. [VerfasserIn]   i
 Mayer, J. [VerfasserIn]   i
 Berdel, W. E. [VerfasserIn]   i
 Mohr, B. [VerfasserIn]   i
 Oelschlägel, U. [VerfasserIn]   i
 Parmentier, S. [VerfasserIn]   i
 Röllig, C. [VerfasserIn]   i
 Kramer, M. [VerfasserIn]   i
 Platzbecker, U. [VerfasserIn]   i
 Illmer, T. [VerfasserIn]   i
 Thiede, C. [VerfasserIn]   i
 Bornhäuser, M. [VerfasserIn]   i
 Ehninger, G. [VerfasserIn]   i
Titel:Hematopoietic cell transplantation in patients with intermediate and high-risk AML
Titelzusatz:results from the randomized Study Alliance Leukemia (SAL) AML 2003 trial
Verf.angabe:J Schetelig, M Schaich, K Schäfer-Eckart, M Hänel, WE Aulitzky, H Einsele, N Schmitz, W Rösler, M Stelljes, CD Baldus, AD Ho, A Neubauer, H Serve, J Mayer, WE Berdel, B Mohr, U Oelschlägel, S Parmentier, C Röllig, M Kramer, U Platzbecker,T Illmer, C Thiede, M Bornhäuser and G Ehninger on behalf of the Study Alliance Leukemia (SAL)
Jahr:2015
Jahr des Originals:2014
Umfang:9 S.
Fussnoten:Published: 01 December 2014 ; Gesehen am 18.06.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Leukemia
Ort Quelle:London : Springer Nature, 1997
Jahr Quelle:2015
Band/Heft Quelle:29(2015), 5, Seite 1060-1068
ISSN Quelle:1476-5551
Abstract:The optimal timing of allogeneic hematopoietic stem cell transplantation (HCT) in acute myeloid leukemia (AML) is controversial. We report on 1179 patients with a median age of 48 years who were randomized upfront. In the control arm, sibling HCT was scheduled in the first complete remission for intermediate-risk or high-risk AML and matched unrelated HCT in complex karyotype AML. In the experimental arm, matched unrelated HCT in first remission was offered also to patients with an FLT3-ITD (FMS-like tyrosine kinase 3-internal tandem duplication) allelic ratio >0.8, poor day +15 marrow blast clearance and adverse karyotypes. Further, allogeneic HCT was recommended in high-risk AML to be performed in aplasia after induction chemotherapy. In the intent-to-treat (ITT) analysis, superiority of the experimental transplant strategy could not be shown with respect to overall survival (OS) or event-free survival. As-treated analyses suggest a profound effect of allogeneic HCT on OS (HR 0.73; P=0.002) and event-free survival (HR 0.67; P<0.001). In high-risk patients, OS was significantly improved after allogeneic HCT in aplasia (HR 0.64; P=0.046) and after HCT in remission (HR 0.74; P=0.03). Although superiority of one study arm could not be demonstrated in the ITT analysis, secondary analyses suggest that early allogeneic HCT is a promising strategy for patients with high-risk AML.
DOI:doi:10.1038/leu.2014.335
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1038/leu.2014.335
 Volltext: https://www.nature.com/articles/leu2014335
 DOI: https://doi.org/10.1038/leu.2014.335
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1701043351
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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