Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Kindermann, David [VerfasserIn]   i
 Jenne, Marie P. [VerfasserIn]   i
 Schmid, Carolin [VerfasserIn]   i
 Bozorgmehr, Kayvan [VerfasserIn]   i
 Wahedi, Katharina [VerfasserIn]   i
 Junne, Florian [VerfasserIn]   i
 Szecsenyi, Joachim [VerfasserIn]   i
 Herzog, Wolfgang [VerfasserIn]   i
 Nikendei, Christoph [VerfasserIn]   i
Titel:Motives, experiences and psychological strain in medical students engaged in refugee care in a reception center
Titelzusatz:a mixed-methods approach
Verf.angabe:David Kindermann, Marie P. Jenne, Carolin Schmid, Kayvan Bozorgmehr, Katharina Wahedi, Florian Junne, Joachim Szecsenyi, Wolfgang Herzog, and Christoph Nikendei
E-Jahr:2019
Jahr:05 August 2019
Fussnoten:Gesehen am 22.06.2020
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2019
Band/Heft Quelle:19(2019) Artikel-Nummer 302, 14 Seiten
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:The UN Refugee Agency has reported that an increasing number of people are being forcibly displaced worldwide. Despite this, global health issues, especially initiatives focusing on physical and psychological conditions of refugees, are still rarely considered in medical curricula. Furthermore, there is little evidence regarding the experiences and possible related psychological strain of medical students who work with refugees. Therefore, the present study aimed to investigate motivations, learning achievements and experiences, as well as psychological strain and possible protective factors, in medical students volunteering in a reception center for refugees.
DOI:doi:10.1186/s12909-019-1730-8
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1730-8
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1730-8
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1701720310
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68589590   QR-Code
zum Seitenanfang