Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Golke, Stefanie [VerfasserIn]   i
 Dörfler, Tobias [VerfasserIn]   i
 Artelt, Cordula [VerfasserIn]   i
Titel:The impact of elaborated feedback on text comprehension within a computer-based assessment
Verf.angabe:Stefanie Golke, Tobias Dörfler, Cordula Artelt
E-Jahr:2015
Jahr:19 June 2015
Umfang:14 S.
Fussnoten:Gesehen am 21.07.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Learning and instruction
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1991
Jahr Quelle:2015
Band/Heft Quelle:39(2015), Seite 123-136
ISSN Quelle:1873-3263
Abstract:We investigated what impact elaborated feedback has on sixth graders' deep-level comprehension of texts within a computer-based assessment. Experiment 1 (N = 566) focused on the contents of computer-provided elaborated feedback (i.e. inference-prompts, error explanations, or monitoring-prompt) using a control-group design. Results showed that none of the feedback treatments had an effect on performance. This appeared to result from participants' low commitment to processing the feedback. Experiment 2 (N = 251) focused on the feedback presentation type by varying computer-mediated and person-mediated inference-prompts within a control-group design. Results showed that only the person-mediated inference-prompts had significant effects on performance with respect to the correction of initially false answers to comprehension questions and the performance on subsequent test questions. Findings of both experiments indicate the impact of inference-prompts on text comprehension within performance assessments, highlighting the need to explicitly account for motivational issues in feedback interventions on higher-order reading processes.
DOI:doi:10.1016/j.learninstruc.2015.05.009
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2015.05.009
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959475215300098
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2015.05.009
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Elaborated feedback
 Feedback presentation type
 Inferences
 Motivation
 Text comprehension
K10plus-PPN:1725182270
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68618820   QR-Code
zum Seitenanfang