Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Conner, Lindsey [VerfasserIn]   i
 Sliwka, Anne [VerfasserIn]   i
Titel:Implications of research on effective learning environments for initial teacher education
Verf.angabe:Lindsey Conner & Anne Sliwka
E-Jahr:2014
Jahr:4 April 2014
Umfang:13 S.
Fussnoten:Gesehen am 20.08.2020
Titel Quelle:Enthalten in: European journal of education
Ort Quelle:Oxford [u.a.] : Wiley-Blackwell, 1979
Jahr Quelle:2014
Band/Heft Quelle:49(2014), 2, Seite 165-177
ISSN Quelle:1465-3435
Abstract:As a result of multi-disciplinary research on learning, a consistent and comprehensive body of knowledge on effective learning environments is currently emerging (OECD 2010). While this evidence is increasingly influencing the academic and policy discourse on the improvement and innovation of schools, its impact on the design principles of effective initial teacher education has been limited so far. In this paper, the seven transversal learning principles published in the 2010 OECD publication The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice serve as a framework for systematic reflections on how learning research on effective learning environments can inform initial teacher education and how the seven transversal learning principles can contribute to greater coherence and alignment in initial teacher education programs. We consider the implications of The Nature of Learning and other research on teacher education, alongside international examples of next practice, concluding that initial teacher education should model effective student learning.
DOI:doi:10.1111/ejed.12081
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1111/ejed.12081
 Volltext: https://www.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ejed.12081
 DOI: https://doi.org/10.1111/ejed.12081
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:innovation
 learning research
 self-similarity
 student teachers
 teacher education
K10plus-PPN:1727535375
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68629373   QR-Code
zum Seitenanfang