Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare:
---
| Online-Ressource |
Verfasst von: | Loda, Teresa [VerfasserIn]  |
| Erschens, Rebecca [VerfasserIn]  |
| Nikendei, Christoph [VerfasserIn]  |
| Giel, Katrin [VerfasserIn]  |
| Junne, Florian [VerfasserIn]  |
| Zipfel, Stephan [VerfasserIn]  |
| Herrmann-Werner, Anne [VerfasserIn]  |
Titel: | A novel instrument of cognitive and social congruence within peer-assisted learning in medical training |
Titelzusatz: | construction of a questionnaire by factor analyses |
Verf.angabe: | Teresa Loda, Rebecca Erschens, Christoph Nikendei, Katrin Giel, Florian Junne, Stephan Zipfel and Anne Herrmann-Werner |
E-Jahr: | 2020 |
Jahr: | 08 July 2020 |
Umfang: | 8 S. |
Teil: | volume:20 |
| year:2020 |
| pages:214 |
| extent:8 |
Fussnoten: | Gesehen am 14.10.2020 |
Titel Quelle: | Enthalten in: BMC medical education |
Ort Quelle: | London : BioMed Central, 2001 |
Jahr Quelle: | 2020 |
Band/Heft Quelle: | 20(2020) Artikel-Nummer 214, 8 Seiten |
ISSN Quelle: | 1472-6920 |
Abstract: | Peer-assisted learning is effective due to cognitive and social congruence. Cognitive congruence is created by sharing a similar knowledge base between students and student tutors. Social congruence is defined as having similar social roles. A questionnaire of these concepts was newly constructed, and this study explored the factor analysis of the instrument. |
DOI: | doi:10.1186/s12909-020-02129-x |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.
Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-020-02129-x |
| DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-020-02129-x |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
K10plus-PPN: | 1735519065 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |
¬A¬ novel instrument of cognitive and social congruence within peer-assisted learning in medical training / Loda, Teresa [VerfasserIn]; 08 July 2020 (Online-Ressource)
68648398