Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Baving, Lioba [VerfasserIn]   i
 Laucht, Manfred [VerfasserIn]   i
 Schmidt, Martin H. [VerfasserIn]   i
Titel:Atypical frontal brain activation in ADHD
Titelzusatz:preschool and elementary school boys and girls
Verf.angabe:Lioba Baving, Manfred Laucht, Martin H. Schmidt
Jahr:1999
Jahr des Originals:2010
Umfang:9 S.
Fussnoten:Online 4 January 2010 ; Gesehen am 17.11.2020
Titel Quelle:Enthalten in: American Academy of Child and Adolescent PsychiatryJournal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry
Ort Quelle:Kidlington [u.a.] : Elsevier, 1987
Jahr Quelle:1999
Band/Heft Quelle:38(1999), 11, Seite 1363-1371
ISSN Quelle:1527-5418
Abstract:Objective - To investigate patterns of frontal brain activation in unmedicated preschool and school boys and girls with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). - Method - Baseline electroencephalographic activity of 117 children (66 aged 4 years. 51 aged 8 years) was subjected to power spectral analysis, and laterality scores were determined. - Results - Boys with ADHD exhibited a less right-lateralized frontal activation pattern than normal-control boys. Girls with ADHD displayed a more right-lateralized frontal activation pattern than normal control girls. This finding applied to children at both 41/2 and 8 years of age. There was no difference between children with ADHD and children with ADHD plus oppositional defiant disorder. - Conclusions - This pattern of frontal brain activation is in line with magnetic resonance imaging studies of ADHD. It could be demonstrated in children as young as 41/2 years, as well as in school-age children. The opposite direction of asymmetry in boys and girls stresses the importance of gender-specific analyses in ADHD.
DOI:doi:10.1097/00004583-199911000-00010
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1097/00004583-199911000-00010
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0890856709666855
 DOI: https://doi.org/10.1097/00004583-199911000-00010
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:attention-deficit/hyperactivity disorder
 electroencephalography
 frontal brain
 gender
K10plus-PPN:1738906752
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68661740   QR-Code
zum Seitenanfang