Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Loibl, Katharina Sophia [VerfasserIn]   i
 Leuders, Timo [VerfasserIn]   i
 Dörfler, Tobias [VerfasserIn]   i
Titel:A framework for explaining teachers’ diagnostic judgements by cognitive modeling (DiaCoM)
Verf.angabe:Katharina Loibl, Timo Leuders, Tobias Dörfler
E-Jahr:2020
Jahr:5 March 2020
Umfang:10 S.
Fussnoten:Gesehen am 17.12.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Teaching and teacher education
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1985
Jahr Quelle:2020
Band/Heft Quelle:91(2020) Artikel-Nummer 103059, 10 Seiten
ISSN Quelle:0742-051X
Abstract:Research on diagnostic competencies of teachers nowadays raises the question which person or situational characteristics moderate judgement accuracy. Beside this correlational approach, a stronger interest in understanding the cognitive processes involved in the genesis of diagnostic judgements has emerged. To address the theoretical gap regarding cognitive processes underlying diagnostic judgements, we propose a framework, called DiaCoM (Explaining Teachers’ Diagnostic Judgements by Cognitive Modeling). It aims at supporting (existing or envisioned) research that strives to test cognitively oriented explanations for processes and products of diagnostic judgements of teachers.
DOI:doi:10.1016/j.tate.2020.103059
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103059
 Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X19306274
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103059
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Cognitive modeling
 Diagnostic competencies
 Diagnostic judgements
 Situation characteristics
 Teacher characteristics
K10plus-PPN:1743128274
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68674433   QR-Code
zum Seitenanfang