Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare:
---
| Online-Ressource |
Verfasst von: | Loibl, Katharina Sophia [VerfasserIn]  |
| Leuders, Timo [VerfasserIn]  |
| Dörfler, Tobias [VerfasserIn]  |
Titel: | A framework for explaining teachers’ diagnostic judgements by cognitive modeling (DiaCoM) |
Verf.angabe: | Katharina Loibl, Timo Leuders, Tobias Dörfler |
E-Jahr: | 2020 |
Jahr: | 5 March 2020 |
Umfang: | 10 S. |
Fussnoten: | Gesehen am 17.12.2020 |
Titel Quelle: | Enthalten in: Teaching and teacher education |
Ort Quelle: | Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1985 |
Jahr Quelle: | 2020 |
Band/Heft Quelle: | 91(2020) Artikel-Nummer 103059, 10 Seiten |
ISSN Quelle: | 0742-051X |
Abstract: | Research on diagnostic competencies of teachers nowadays raises the question which person or situational characteristics moderate judgement accuracy. Beside this correlational approach, a stronger interest in understanding the cognitive processes involved in the genesis of diagnostic judgements has emerged. To address the theoretical gap regarding cognitive processes underlying diagnostic judgements, we propose a framework, called DiaCoM (Explaining Teachers’ Diagnostic Judgements by Cognitive Modeling). It aims at supporting (existing or envisioned) research that strives to test cognitively oriented explanations for processes and products of diagnostic judgements of teachers. |
DOI: | doi:10.1016/j.tate.2020.103059 |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.
Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103059 |
| Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X19306274 |
| DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103059 |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
Sach-SW: | Cognitive modeling |
| Diagnostic competencies |
| Diagnostic judgements |
| Situation characteristics |
| Teacher characteristics |
K10plus-PPN: | 1743128274 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |
¬A¬ framework for explaining teachers’ diagnostic judgements by cognitive modeling (DiaCoM) / Loibl, Katharina Sophia [VerfasserIn]; 5 March 2020 (Online-Ressource)
68674433